Výměna brzdových destiček a kotoučů
Opotřebené kotouče brzd, slabá koroze kotouče není na závadu a vznikne víceméně tím, když automobil delší dobu stojí. Pokud je však korozí povrch kotouče napaden do hloubky, nezbývá než celý kotouč vyměnit.
Někdy nelze napadený kotouč zachránit ani přebroušením na menší tloušťku, nesmí se však překročit minimální povolená hodnota udávaná výrobcem. Na závadu nejsou ani menší rýhy či drážky, dosáhnou-li ale větší hloubky, účinek brždění se snižuje a současně se zvyšuje opotřebení třecích segmentů. V takovém případě je výměna nutná.
Další častou příčinou závad na brzdách mohou být zamaštěné třecí plochy, k čemuž dochází buď únikem maziva z náboje kola nebo brzdové kapaliny z brzdového válečku. Třecí plochy brzdových destiček je v tomto případě nutno vyměnit za nové, protože i přes velký počet odmašťovacích přípravků na našem trhu nelze odmaštění nikdy stoprocentně zajistit.
Častým intenzivním a dlouhodobějším brždění může dojít také ke spálení povrchu obložení, což se projevuje nepříjemným pískáním. Důvod může být v zablokování brzdových válečků (zjistíte to, když se vám některé z kol zahřívá), do kterých pronikla důsledkem poškození manžet voda a nečistoty, ty potom způsobí korozi a následné zadření brzdového válečku. Při nadměrném přehřívání brzdových kotoučů mohou na povrchu vzniknou příčné trhliny a potom Vám nezbývá, než je vyměnit.
Ve výčtu možných poškození by se dalo ještě dále pokračovat, proto Vám doporučuji před letní sezónou zkontrolovat celý brzdový systém, aby Vaše jízda byla bezpečnější.
Ceny:
- Dle míry poškození a druhu brzdového obložení individuální
Časová náročnost: 1 hod.
MADOIL s.r.o.
Sovadinova 3552/10a, 690 02 Břeclav
Volejte ZDARMA: 800 213 214
objednavky@madoil.cz www.madoil-servis.cz www.madoil.czPo - Pá 7:00 - 15:30