Madoil - Břeclav

Motocyklová sezóna začala

19. 03. 2015

Spousta motorkářů vytahuje zazimované stroje

Na co si dát pozor před první vyjížďkou?

 

Všem motorkářům doporučujeme se zaměřit na šest základních věcí.

1. Baterie
Přes zimu se mohla vybít baterie především, pokud jste zapomněli na své mašině vyndat pojistky u alarmu. Ale ani ten, kdo alarm nemá, by neměl usnout na vavřínech. Akumulátor se samočinně vybíjí po delší pauze, zvlášť pokud je stále připojen k rozvodům, nemusí mít dostatek energie. Je tedy dobré nechat baterii znovu nabít. Alternátor tuto službu samozřejmě také poskytne, ale u starších baterií se slabšími články už nemusí stačit.

2. Olej
Stejně jako u auta je olej jedna z nejdůležitějších a často z nejpřehlíženějších částí motoru. Kvalita oleje přímo úměrně ovlivňuje vlastnosti motoru, jako je spotřeba, výkon či emise. Na jaře je tedy dobré olej zkontrolovat, nebo ho přímo vyměnit. Na oleji nikdy nešetřete je to přece „krev“ která vám zabezpečuje spolehlivý chod motoru. Při ještě dostatečném průběhu můžete olej jen doplnit bez výměny. Nezapomeňte ale na to, jaký druh už v motoru a převodovce máte, abyste nemísili dvě technicky odlišná maziva.

3. Řetěz
Na první pohled nemusí jít o problematickou součást, ale zde je více než kde jinde důležitá příprava. Řetěz musí být čistý a řádně naolejovaný. Je tedy dobré použít čistící přípravky na řetězy (v našem sortimentu jich najdete spoustu), které odstraní i ztvrdlé nečistoty. Pak řetěz namažte speciálním mazivem. Ten dlouhodobě chrání řetěz proti opotřebením (protažení) a snižuje hlučnost chodu řetězu.

4. Palivo
Před zimou jsme měli vypustit palivo z nádrže a celého systému. To je základní předpoklad k tomu, aby vám nezačala korodovat nádrž, karburátor nebo trysky. Benzín je totiž agresivní a chemicky nestálá látka, jejíž rozklad způsobuje vznik chemických prvků, způsobující korozi kovových materiálů.
Pokud jste tedy před zimou benzín nevypustili a chcete motorce trochu pomoci, zkuste to na jaře. Vypusťte všechen benzín z nádrže i palivového systému a nechte vše vyschnout. Pak natankujte čerstvé palivo, nebo alespoň dostatečně nařeďte to staré novým a nejlépe hodně kvalitním s dostatkem aditiv. Na trhu jsou i takové přísady do benzínu, které zpomalují korozi kovů.

5. Pneumatiky
Bez dobrých pneumatik ani nevyjíždějte. Pneumatika je to hlavní, co vás drží na vozovce a úzký pruh stykové plochy musí mít co nejlepší kondici, jinak nastanou problémy. Kontrolujte výšku dezénu, rovnoměrné ojetí pneumatiky a také jejich kvalitu. Na slunci totiž pryž praská a malé trhlinky na bocích plášťů znamenají, že jejich životnost se rapidně zkracuje. Před vyjetím na silnice také zkontrolujte správné nahuštění.

6. Brzdy
V drtivé většině dnes mají motocykly kotoučové brzdy. Jejich správný chod by měl být plynulý, neměly by cukat a měly by dostatečně silně zabírat i bez nutnosti použití větší síly. Proto kontrolujte jak brzdové destičky (milimetr brzdového obložení je minimem), tak i kotouče. Ty mají na sobě číselný kód, jak široký má kotouč minimálně být. V neposlední řadě zkontrolujte výšku hladiny brzdové kapaliny. Pro použití v motocyklech doporučujeme brzdovou kapalinu pod označením DOT 5.

 

V případě vašeho zájmu vám zajistíme výměnu oleje a provedeme vám ultrazvukové čištění řetězu.

 

ULTRAZVUKOVÉ ČIŠTĚNÍ ŘETĚZU
CENA: 350 Kč
 vč. promazání